על דוד, גוליית ובקשה למימוש משכנתא

אני ממעט לפרסם פוסטים על הצלחות אבל במקרה הנוכחי, אני גם מ-א-ו-ד שמח שטיפלתי, וגם נראה לי שמאוד חשוב שאנשים שנקלעים לסיטואציה כזו, ידעו שיש מה לעשות מצד אחד, ומצד שני, שיש סד זמנים קצר מאוד לטיפול:

הגיעו אליי זוג (שם קוד: דוד) על מנת שאטפל עבורם בעסקת מכר "רגילה", כשיש בצד השני כבר קונה. לאחר בדיקה, התברר שהבנק (שם קוד: גוליית), באמצעות עורך דינו, הגיש בקשה למימוש משכון (אקדים ואומר שהם נקלעו למצב שלא בטובתם, אבל לקחו אחריות ולא התחמקו מכלום).

מרגע שהתברר לי על העניין ניסיתי להשיג את עוה"ד שייצג את הבנק, אלא שהתחמקו ממני (תשלח ייפוי כוח, עוה"ד לא במשרד/ בפגישה/ בשיחה…). המטרה היתה אחת – למשוך זמן, למה? כי מיום שמתקבל מכתב התראה, יש 20 יום בלבד להגיש בקשה למכר עצמי. אחרי 20 הימים, עוה"ד של הבנק היה מתמנה ככונס וגוזר מהמכירה שכ"ט מכובד, מאוד.

אם לא היה מובן, אז שוב: 20 ימים כדי להימנע משכר טרחה של 6% ומעלה לכונס נכסים.

אז הניסיון לא צלח והגשתי בקשה למכר עצמי בתוך סד הזמנים, וקיבלתי אישור לכך. (חיסכון "קטן" של מעל 40,000 ₪ ללקוחות!!)

בהמשך היו ניסיונות שוב להקשות ולמשוך זמן, כי גם למכר עצמי יש סד זמנים של 90 ימים, אבל גם זה לא צלח, והצלחנו לסיים את המכירה במועד ולקבל אישור למכירה מרשם ההוצאה לפועל.

לאחר התעקשות שלי שהחישוב של הבנק/ עוה"ד מטעמו באשר לריביות שנגבו היה שגוי, הבנק "נזכר" שהיתה טעות חישוב והחזיר ללקוחות סכום נחמד ששולם ביתר במסגרת כיסוי המשכנתא.

לסיכום,

אם היה מדובר במישהו לא מיוצג, כנראה שגם אם היה מוצא קונה וגם אם לא, היה מתמנה על הנכס שלו כונס, שהיה גובה ממנו הרבה כסף, אולי אפילו מחייב אותו פעמיים בשכר טרחה בניגוד לדין והכל בגלל חוסר ידע.

כמה המלצות:

  1. אם קיבלתם מכתב התראה על בקשה למימוש משכנתא, פנו – מיידית – לעורך דין, יש לכם רק 20 ימים להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל…
  2. בידקו וודאו שהסכומים שהבנק מחייב אתכם בגין ריבית פיגורים נכונים ושלא "טועים" לרעתכם בחישוב.

אז הרגיש קצת כמו סיפור דוד וגוליית, אבל כמו בסיפור, היתה השגחה, והלקוחות ניצחו בסופו של דבר.

 

מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ובמיוחד לנוכח מורכבות הנושא, חשוב לקבל ייעוץ פרונטאלי טרם נקיטה בצעדים כלשהם.

מקווה שנהניתם מהקריאה ושהמאמר סייע.

אם יש הערות/ שאלות, אתם מוזמנים לכתוב לי באמצעות דף יצירת קשר באתר.